وکیل علی اسداله پور رئیس کانون وکلای دادگستری استان البرز:

یکی از ارکان قضاوت عادلانه وکالت و دادرسی مناسب است

یکی از ارکان قضاوت عادلانه وکالت و دادرسی مناسب است
شناسه خبـر : ۱۱۴۰۷۹ چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

نشست خبری وکیل علی اسداله پور رئیس کانون وکلای دادگستری استان البرز و دیگر مسوولان این کانون با اصحاب رسانه در محل کانون وکلای دادگستری البرز برگزار شد.

 

به گزارش شهروند البرز در این نشست رئیس کانون وکلای دادگستری البرز ضمن پرداختن به رسالت خبرنگاران و رسالت خطیر خبرنگاران و تشابه آن با صنف وکلا گفت: هر دو این شغل بسیار سخت و طاقت فرسا بوده و قلم و قلم فرسایی نقش خطیری در این عرصه ایفا می‌کند.

 

اسداله پور اظهار کرد: ۸ اسفند ماه یک روز بعد از روز  وکیل در سالن ۷۰۰ نفره اصلاح و بذر آیینی با حضور مقامات قضایی استان برگزار و سالروز استقلال کانون را جشن گرفته و یه آوری می‌کنیم به مردم که ما جزو ملتی،هستیم که بیش از،۷۰ سال قبل یکی از نمادهای مدنیت را به ثبت رسانده و مستقل شده است.

 

کانون‌های وکلا در این سال‌ها با چالش های بزرگی روبرو شده اند و در چند سال اخیر به گونه ای به کانون وکلا فشار می‌آورد که وصف نشدنی است و از یا نباید ببریم تمامی،موضوعاتی که امروزه در زمینه عدالت اجتماعی است حتا سخت افزارها به گونه ای پیش می‌رود که در زمینه عدالت پیش می‌روند.

 

وی با تاکید بر این مهم که عدالت جزو آرمان‌های مهم دین است و در نماز هم آن را هر روز تکرار می‌کنیم بیان کرد: یکی از ارکان قضاوت عادلانه وکالت و دادرسی مناسب است.

 

وی با اشاره به فعالیت وکلا در جامعه جهانی تصریح کرد: ما امروزه در این زمینه فعالیتهای زیادی انجام داده‌ایم.

 

رییس کانون وکلای دادگستری البرز با بیان این که طرح هایی که در این چند ساله به سمت کانون وکلا استان آمده بدون کارشناشی و بدون نظر گرفتن از حقوقدانان شهیر کشور به مجلس رفته و تصویب شده است افزود:ما به جای این که انرژی خود را صرف عموم و آموزش،وکلا نماییم باید بگوییم و تکرار کنیم وکلا را دریابید.

 

این مسوول ادامه داد: بیش از،۶۷۰ نفر پذیرفته شده آزمون کانون وکلا در البرز داریم و این در حالی است که این تعداد یا ورودشان ما جا و مکانی برای آموزش این افراد نداریم.

 

اسداله پور تصریح کرد: تمام ذهن ما معطوف به این شده است کارآموز با تراز،صفر وارد صنف ما نشود.

 

وی ضمن تاکید بر رعایت تراز علمی گفت: امسال دو برابر بیشتر از سال گذشته در این زمینه کارآموز پذیرفته و افزوده شده اند و این در حالی است که زیرساخت‌ها مهیا نیست.

 

رئیس کانون وکلا استان البرز اظهار کرد: روز گذشته ۶ وکیل متخلف و کثیر الشاکی قبل از صدور حکم شان مورد تعلیق قرار گرفتند و به صورت موقت تا رسیدگی به پرونده‌شان اجاز فعالیت در این عرصه را تا صدور حکم نهایی در  پرونده‌ شان ندارند.

 

این مسوول بیان کرد: بسیاری از دغدغه‌های ما در این راستا خدمت و دلسوزی برای مردم است.

 

اسداله پور تصریح کرد: کانون وکلا مظلوم است و این کانون با ۴ طبقه و نزدیک به ۳۰ میلیارد پول درست نیست برایش تحقق و تفحص گذاشته شود، با پرداخت حق عضویت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ، ما هیچ بودجه ای جز کمک دوستان وکلا و حق آزمون و حق عضویت نداریم و این در حالی است که کل دارایی کانون وکلا به اندازه یک آپارتمان در تهران نیست.

 

این مسوول ادامه داد: ما وظیفه داریم کانون وکلا سرپا بماند.

 

رییس کانون وکلای استان البرز  در بخشی دیگر افزود: هر پرونده ای که دامنه بین المللی داشته باشد باید از وکلای کانون وکلا به دلیل ارتباطات خوب و تخصص استفاده شود.

 

وی مطرح کرد: تلاش می‌کنیم اصول دادرسی همواره حفظ شود و همواره کانون وکلا مامن مردم است.

 

اسداله پور  تاکید کرد: مشکلات ما زمانی رفع می شود که مسوولان متوجه مشکلات شوند.

 

رئیس کانون وکلا استان البرز اظهار کرد: در کشورهای پیش رفته نوع وکیل شدن با ایران متفاوت است اول باید فرد تحصیلات دیگری داشته و بعد وارد تحصیل در این رشته شده و در ادامه آن باید دوره های متعدد را بگذراند.

 

وی افزود: متاسفانه در ایران این روال طی نمی شود و کانون وکلا تاکید بر افزایش کیفیت و تخصص در این رشته را دارد.

نویسنده : آمنه شکوهی

به پیج اینستاگرامی «شهروندالبرز» بپیوندید
instagram.com/shahrvand.alborz